31 Ocak 2017 Salı

Değişim Serisinin Genç Yazarı Elif'i tanıyalım mı?

Merhaba;
Şubat ayının ilk konuğu Değişim Serisi, Hayatımı Değiştir ve Hayatımı Değiştir Ada’m kitaplarının yazarı Sevgili Elif Kaplan…

Biz Elif ile söyleşi yapalı yaklaşık 20 gün oluyor ve Değişim serisinin üçüncü kitabı Açelya’da kitap oluyor. Evet, onu da merak ediyorum ama ben en çok serinin son kitabı Levent’i bekliyorum… Elif’ciğim hayırlı ve okuyucusu bol olsun. İmza atmakta kolların, okurlarına gülümsemekten ve kitaplarını konuşmaktan çenen ağrısın…
 (Bir kere beddua değil bu çok güzel bir dua)

Sevgili Elif, söyleşi talebimi kabul ettiğin için çok teşekkür ederim.

1- Elif Kaplan kimdir? Bize kendini anlatır mısın?
21 yaşında üniversite öğrencisi, kendi halinde bir kız J Dışarıdan bakıldığında sert bir duruşu olan hemen ortama ayak uyduramayan insanlara karşı daha mesafeli olan biri. Onun dışında kendi arkadaş ortamında da tam tersi. Öyle ki, gevezelik yapmayı severim.

2- Elif’in bir gününü bize anlatır mısın?
Ben ikinci öğretim öğrencisiyim. Derslerim genelde akşam beş gibi başlıyor. Genelde evde takılıyorum. Ailem ile yaşıyorum ve tabii ev işleri yemek gibi konularda sorumluluğum var. Ayrıca evimde 3 kedim var. Onların sorumluluğu da bende. Sorumluluk almayı seviyorum. Bunların dışında kitap okurum veya bölüm yazarım.   

3- Elif takip ettiğim kadarıyla iyi bir okuyucu. Neler okursun belli bir tarzın var mı yoksa ne bulsan okur musun?
Okuma alışkanlığı için ilkokul öğretmeniniz çok önemli. Okumayı öğrendiğim günden beri kitaplara ilgim vardı. Çoğu tarzı okudum. Tercihlerim var aslında. Tam bir tarihi aşk kurgusu hastasıyım. Çok seviyorum. Bunun dışında romantik kitaplar da tercihim ama diğer türlerden de okumaya çalışıyorum.

4-Elif idol bir yazarın var mı? Bir gün …… gibi bir yazar olmak isterim dediğin?
Judith McNaught’ın yeri bende çok ayrı. İlk okuduğum tarihi kurgunun yazarı ve tek kelime ile bayılmıştım kitaba. Bunun dışında J.K Rowling ve Chiklit yazarı Sophie Kinsella. Son zamanlarda ise Diana Gabaldon’u takip ediyorum. Aslında tam anlamıyla şu benim idolüm diyemem çünkü farklı yazım şekillerine de yöneliyorum. Kendi tarzımı oluşturmaya çalışıyorum diyelim.

5- Elif’in okumaktan asla vazgeçmeyeceği 5 yazar hangileridir?
Judith McNaught   (Ben ‘İçinde Aşk Saklı’ kitabını hiç uyumadan bir gecede bitirmiştim)
J.K Rowling
Sophie Kinsella  (Sanırım yıldızı barışmayan sadece benim J )
Emma Chase
Diana Gabaldon
Daha çok var ama diğerlerine haksızlık olsun istemiyorum.

6-Elif’ciğim başucu kitabın var mı? Varsa hangisidir?
İçinde Aşk Saklı, mutsuz olduğum zaman açar sevdiğim kısımları okurum. Galiba Diana Gabaldon’un Yabancısı da başucuma aday diyebilirim.

7- Elif sıkı bir hayvan sever… Buradan Blog takipçilerime ve okuyucularına söylemek istediğin bir şeyler var mı?
O kadar çok var ki! Birkaç sayfa yazı bile çıkabilir. İnsan kendi hayvanı olunca anlıyor. Küçükken kedilerden nefret eden korkan biriydim. Panik atak var bende ve evde yalnız kalma korkum vardı. Bu yüzden annem bana arkadaş olsun diye Van kedisi getirdi. Bu şekilde kedi sever oldum. Sonra sokaktan terkedilmiş bir yavruyu evimize aldık.
Türkiye’de hayvan sever olmak aşağılayıcı bir tanım gibi. Her gün kesinlikle çok kötü bir olay hayvan sever sayfalarında dolaşıyor. İnsanlar çok duyarsız. Toplumsal olarak saçma inanışlar var. Sadece gözlerini kapatıp sokakta yaşayan bir kedi veya köpek olduklarını düşünmelerini istiyorum. Çalışma imkânı yok ki kendinizi besleyecek yiyecek alasınız veya barınmak için bir ev… Çaresizsiniz, konuşma imkânınız yok. Size zarar veren birçok insan da cabası.
Mevsim çok soğuk geçiyor. Ben bu yüzden kış mevsimini hiç sevmem. Hele ki kar ile mutlu olan kesime mutlulukla bakamıyorum. Aklımda bambaşka şeyler dolaşıyor. Geçen sene bir yazar onların kürkleri var korur gibisinden laf etmişti bana. Maalesef kürkleri koruyamadığı için buz tutup ölen hayvanlar var. Bu algıya da çok sinir oluyorum. Son söz olarak bir kap mama ve bir kap su koymalarını rica ediyorum.

(Elif’ciğim bu duyarlılığın herkese örnek olmalı… Onlar Allah’ın dilsiz kulları.) 


8-Wattpad de okumaktan hoşlandığın bizlere önere bileceğin yazarlar veya kitaplar var mı?
Aslında wattpad’a okumak için değil de yazmak için kayıt oldum. Pek fazla kitap okuduğum söylenemez ama ilk okuduğum kitap Deli. Zaten yazarının da keşfedilmemde payı var. Yazmaya odaklandığım için pek okumuyorum maalesef.

9-Ve gelelim senin yazma tutkuna… İlk ne zaman yazmaya başladın?  
10 yaşındaydım. Bir derste öğretmenimiz bir hikâyeye yazmamızı istemişti. Sayfalar dolusu yazdığımı ve çok keyif aldığımı hatırlıyorum. Bir sene sonra ise kompozisyon yazdım. Onu da hikayeleştirerek yazmıştım. Öğretmenim çok beğendiğini söylemişti. Bu diğer yıllar da devam etti. Kompozisyon veya deneme iyi yazdığımı ve keyif alarak yaptığımı görünce daha küçük yaşlarda bir gün bende kitap yazmalıyım diye düşündüm. Hatta araştırdım ama çok zor olduğunu görünce belki emekli olunca yazarım diye düşündüm. Wattpad’i keşfettiğimdeyse neden hayalimi gerçekleştirmeyeyim ki dedim.

10-  Hayatımı Değiştir ve Hayatımı Değiştir ADA’m kâğıt kokusu ile raflarda okuyucusu ile buluştu. Neler hissediyorsun?
Aslında çok garip. Hele ki annem veya kardeşim benden kitapçılarda yazar olarak bahsettiklerinde hala utanıyorum. Kendi kafanızda oluşan o dünyanın kâğıt ile birleşip somut bir hal alması çok güzel. Hele ki okuyuculardan gelen mesajlar çok mutluluk verici. En güzel tarafı bu diyebilirim.

11-Hayatımı Değiştir, Deniz Ada ve Nihal’in hikâyesi, kendi adıma çok severek okudum. Peki, sen yazarken neler hissettin?
Bu kurgu dört beş senelik aslında. Hayal dünyasına girmeyi çok seven tiplerdenim. Mutlaka etrafımda etkilendiğim olaylardan veya objelerden bir senaryo şekillenir. Bu yüzden korktuğum zamanlar da oldu. Acaba aşırıya mı kaçıyorum diye. Hayatımı Değiştir ise çok farklı, çünkü bazı bölümlerde kafamda oturan şekli değil de ruh halimi yansıtan daha duygu dolu bölümler yazdım. Sinirliysem sinirli üzgünsem üzüntülü bölümler yazdım. Yeri geldi ağladığım da oldu.


12-Ve serinin 2. Kitabı ADA’m yazarken zorlandın mı? (Bana göre seri kitap yazmak zordur ya ilki kadar beğenilmezse diye…) Henüz serinin ikinci kitabını okumadığım için yorum yapamayacağım ama en yakın zamanda okuyup yorumumu bildireceğim.
Hayır, çünkü tek kitap olarak yazmaya başladım. Bu kadar fazla kelime olduğunu düşünmüyordum. Herkesin aksine Word de yazmıyorum. Bu yüzden kelime sayımı da bilmiyordum açıkçası. Düzenleme aşamasında ilk kitaba göre çok fazla kelime olduğunu gördük ve ikiye bölmeye karar verdik. Sadece ilk kitaba göre daha duygu yoğunluğu olarak baskın. Yazdıkça kaleminizin de geliştiği gibi bir gerçek de var.

13-Serinin 3. Kitabını Wattpad de yazmaya devam ediyorsun ve ben de sıkı bir AÇELYA takipçisiyim. Nasıl gidiyor? Açelya kitap olacak mı?
Açelya’yı yazmayı bir okuyucum tavsiye etmişti. Yoksa farklı kitaplarım da vardı. Düşününce güzel olabileceğini hissettim. Bir şekilde kurgu kafamda şekillendi. Yazmaya başladım ve ikili arasındaki gerilim hoşuma gitmeye başladı. Hayatımı Değiştir sözleşmemden dolayı kitap olma ihtimali var ama daha net değil.

14-Ben tam bir Derya Hazinedar yandaşıyım, Açelya’ya çok kızıyorum… Bir adamın aşkı bu kadar sınanmaz diye… Bu aşk için nereden ilham aldın?
Aslında ilham kaynağım ne pek bilmiyorum. Hayatımı Değiştir de karakter özellikleri belliydi. Ben tam bir taraf değilim. İkisinin de haklı veya haksız tarafları var.

15- Hazinedarların Sultanı Nur Hanımın son bölümdeki Açelya ile konuşması yazarken o duyguya nasıl girdin?
Annem ile iyi bir iletişimim var. En iyi arkadaşım diyebilirim. O çok fazla nasihat verir ve onun düşüncelerine çok güvenirim. Bu da size bir olgunluk veriyor. Nur’un düşüncelerini hem ben o olsam ne düşünürdüm diyerek yazdım, hem de olgun düşünmeye çalıştım. Sadece oğlunu değil de karşı tarafı da düşünen bir kaynana olsun istedim.


16-Ve gelelim serinin son kitabı LEVENT (Bir Jinekoloğun Hikâyesi)… Bir erkeğin hem de çapkın bir erkeğin duygularını yazmak seni zorluyor mu?
Levent benim favori karakterim. Ben okuyucu olarak çapkın erkekleri çok seviyorum. Yanlış anlaşılmasın. Önceden çapkınken, hayatının aşkını bulup ona adeta tapan erkeklerden bahsediyorum. Erkeğin görüşünden yazmaya ilk Deniz ile başladım. Bazı okuyucularım Deniz yumuşak kalıyor falan demişti. Olabilirdi sonuçta beynim bir erkek gibi düşünmüyor. Yazın bir kampanyadan Emma Chase’in Karmakarışık kitabını aldım ve anlatımına bayıldım. Mükemmel bir erkek görüşü vardı. Bana da ilham vermiş oldu. Bazen zorlanıyorum bazen ise akıp gidiyor. Levent’i yazmayı çok seviyorum.


17-Levent’i okurken Türkiye’de erkek jinekologların yaşadığı sıkıntıları o kadar güzel yazıya dökmüşsün ki, kendi adıma aaaa ne kadar doğru diyerek okudum. Bu konu hakkında nasıl bir araştırma içine girdin? İnternetten mi yoksa direk bir Doktor ile mi konuştun?
Araştırma yaptım. Keşke birebir konuşabileceğim biri olsaydı ama yoktu. Çok iyi bir gözlemciyim. Annemde her kadın gibi bu bölüme muayene oldu. Onun doktoru da erkekti. Hastane ortamında gözlem yapmak benim için bir keyif. Kadınları ve doktor hakkındaki konuşmaları dikkatle dinlemiştim. Birçok kadın doktor olmasına rağmen erkek doktorun çok fazla hastası vardı. Bilgisinin yerinde olduğu ve iyi biri olduğunu söyleniyordu. Levent’i yazmadan önce internet araştırması yaptım. Bir gazetedeki yazı çok yardımcı oldu. İki üç erkek jinekoloğun yaşadıkları anlatılıyordu. Hatta yıpranma payı çok fazla olan bölümlerden biri olduğunu öğrendim. O yazı bana çok güzel bir rehber oldu. Ayrıca kadınların bilgi paylaşımı yaptığı forumları da okudum. Eğer tıp gibi ağır bir konu yazıyorsanız her kelimesinin araştırılması gerektiğine inanıyorum. Çok kutsal bir meslek. Bu yüzden bir doktoru yazdığım için muayene sahnesi de yazmam gerekiyordu. Youtube üzerinden ders anlatım videoları buldum. Bir muayeneyi anlatan hoca dikkat edilmesi gerekenleri sayarken erkek bir öğrenci neden bu kadar dikkat edeceğiz veya hassas olacağız gibi (orada hoca kadının gerekmediği yerlere dokunmayın mesela bacağına falan…)bir cümle kurdu. Çok kızdım ki video altında da çoğu kişi o öğrenciye kızgındı. Anladım ki, iyi bir doktor olmak için iyi bir etiğe de sahip olmak gerek. Ayrıca erkek jinekologların cinsel hayatı ile ilgili yazılar da okudum. Çok garip inanışlar var. Mesela gay oluyorlar sonradan gibi.


18-Levent ve Canfeda onların aşkını okumak için heyecanla bekliyorum? Bizi ilerleyen bölümlerde neler bekliyor bizar ipucu verir misin?
Spoi vermeyi ve almayı seven garip bir huyum var ama çoğu kişi benim gibi değil. Canfeda ve Levent’in ortak paydada buluşacağı şeyler olacak. Ayrıca Hayatımı Değiştir de olduğu gibi aşktan önce saygı sevgi ve karşılıklı toleransın yerleşmesini istiyorum. Bence aşktan çok daha önemli bir konu. Belki de âşık olmayacağımı düşündüğüm içindir. Bana çok imkânsız geliyor. Bu yüzden aşk romanı yazıyorum diye düşünüyorum. Aşkın beni bulmasını da isterim ama pek sanmıyorum.  

19-Geleceğe dair hayallerin nelerdir?
Çoğu yazar gibi film veya dizi olmasını istiyorum. Bence çok güzel. Karakterler bir şekilde canlanıyor gibi. Ayrıca bir sağlık bölümünde de okumak istiyorum. Başka tarzlarda yazmak istiyorum. Sokak hayvanlarına daha fazla yardımcı olmak istiyorum gibi birçok hayalim var.


20- Blog takipçilerime ve okuyucularına son sözün nedir…
Birincisi, kitap alırken kapağından daha çok arka kapak yazısına odaklansınlar. Ayrıca yayınevine göre de kitabı yargılamasınlar. Her yayınevine bir şans versinler. Ayrıca wattpad kitabı diye bir önyargının bulunmasını hoş bulmuyorum. Orası bize bir araç oldu. Okuyucularımızla paylaşma ve konuşma imkânı sağladı. Bu yüzden asla wattpad’in hakkını yiyemem. Her zaman belli bir değeri olacak benim için.
Sokak hayvanları için bir kap yemek ve su rica ediyorum.

Sevgili Elif,
Bu keyifli sohbet için tekrar teşekkür ederim.
Okuyucun bol, yolun açık olsun…
Sevgiler
Yasemin,
Teşekkürler bana fırsat verdiğiniz için J




Seninle Tek Kelime Oyununa Hazır mısın?
(Yazdığım Kelimenin Karşısına Senin için İfade Ettiği Anlamı Tek Kelime ile Yazar mısın?)

Kedi                   : Evlat
Doktor              : Hayalim
Hazinedar        : Güç
Avukat              : Savunma
Nazenin           : Hata
Jinekolog          : Mesleki Ahlak
Nihal                : Obsesif
Kardiyolog      : Deniz
A3                    : Kâğıt
Zenginlik         : Kalp
Aile                 : Değer
Çilek               : Mutluluk
Dâhiliye         : FMF
Deniz Ada      : Aşk
Aşk                 : Zor
Açelya           : İnatçı
Derya           : Otoriter
           








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder